Ο παλιός μου εαυτός.

 Tο να πεθάνεις είναι να είσαι κενός από αισθήματα.

Δεν είναι μάθηση ή διδασκαλία.

Το να πεθαίνεις δεν είναι να πολεμάς για κάτι, ή να πολεμάς για το τίποτα.

Δεν είναι να δίνεις ή να παίρνεις.

Το να πεθαίνεις είναι να έχεις φτερά και όχι να πετάς.

Δεν είναι να γελάς ή να κλαις.

Το να πεθαίνεις δεν είναι να ζεις κάθε μέρα, ή να ζεις σαν να μην έχεις τίποτα.

Είναι όταν έχεις φύγει.

Μην υποτιμάς την ηρεμία του, την ηρεμία του, την χαρά του.

Λοιπόν, για να το πετύχει αυτό, έπρεπε να κάνει πολλούς πολέμους, να υποφέρει από πολλές καταιγίδες και να ζήσει πολλές γκρίζες μέρες.

Ξαφνικά συμβαίνει αυτό που φαινόταν αδύνατο.

Ότι ό, τι νόμιζες ότι δεν θα το ξεπεράσεις, το ξεπερνάς.

Ότι αυτό που σε πλήγωσε είναι απλά μια ανάμνηση που δεν πονάει πια.

Να πιστέψω σε σένα, όταν πριν δεν το έκανες.

Θεέ μου! Θεέ μου!

Τι είσαι στον Παράδεισο

Αγιασθήτω το όνομά σου

Έλα σε μένα την άνεσή σου

Κάνε την μνήμη σου

Στη γη όπως στα όνειρά μου

Δώσε μου σήμερα το φιλί σου κάθε μέρα

Συγχωρήστε όλες τις οφειλές μου

Σαν να συγχωρώ αν ποτέ προσβλήθηκες

Μην με αφήσεις να πέσω στη λήθη σου

Και λύσε με από κάθε κακό.

Αμήν.



Έπρεπε να σε φιλήσω.

Δεν το έκανα από υποχρέωση. Δεν ήταν από επιθυμία ή επιθυμία, παρόλο που είχαν μείνει και πάνω από τα δύο.

Σε φίλησα γιατί ήταν καιρός. Επειδή ήταν εκεί, ή πουθενά. Επειδή ήταν τώρα, ή δεν θα ήταν ποτέ.

Σε φίλησα με όλες τις συνέπειες, ακόμη και αν ήξερα ότι θα ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά.

Το έκανα γιατί, αν δεν το έκανα, θα έμενα με αμφιβολία όλη μου τη ζωή, τι γεύση είχαν τα χείλη σου.

Και τώρα ξέρω.

Τα χείλη σου έχουν τη γεύση του ίλιγγου, της ταχύτητας, της πιο απόλυτης απώλειας συνείδησης για τον χώρο και τον χρόνο. Έχουν γεύση ειρήνης, αλλά κινούνται σαν να είμαστε σε πόλεμο.

Γνωρίζουν μια ανατολή από εκείνες στις οποίες ο ήλιος σε τυλίγει με τη ζεστασιά του, και σου υπενθυμίζει ότι είναι τα πιο καθημερινά πράγματα που μπορούν να γεμίσουν την ψυχή σου.

Και στην καλύτερη περίπτωση φοβόμουν, τα χείλη σου έχουν γεύση εξάρτησης. Όχι ένας συνηθισμένος εθισμός, αλλά ένας από αυτούς που μπορούν να πιάσουν έναν φυγά από έθιμα όπως εγώ.

Για μένα, που δυσκολεύομαι τόσο πολύ να είμαι συνεχής και να γαντζωθώ σε πράγματα, χρειάστηκε ένα λεπτό να ξέρω ότι θα επέστρεφα κάθε μέρα εκείνη τη στιγμή. Ότι θα μείνω να ζω σε εκείνο το μικροσκοπικό χώρο όπου η ανάσα σου συγκρούεται με τη δική μου, και όπου κάθε λέξη που αλληλογραφεί γίνεται ένας απεγνωσμένος ψίθυρος ανάμεσα σε δύο στόματα που απλά θέλουν να παίξουν ένα.

Σε εκείνες τις σκάλες που τότε φαινόταν να φτάνουν στον ουρανό, δοκίμασα τα χείλη σου. Και βλέπετε, αν και δεν γυρίσαμε ποτέ, πάντα θα παραμείνει. Πάντα.

Έχω ξεχάσει δεκάδες πράγματα για τη ζωή μου, αλλά μπορώ να θυμηθώ κάθε δευτερόλεπτο, κάθε κίνηση και κάθε αίσθηση αυτής της σύγκρουσης ανάμεσα στο στόμα σου και το δικό μου.

Και ξέρεις γιατί; Γιατί τα ωραία πράγματα δεν τα πετάνε. Τα όμορφα πράγματα σώζονται, τέλος πάντων. Επειδή ο χρόνος μας διδάσκει πόσο δύσκολο είναι να νιώσεις ότι πετάς, να νιώσεις ότι μια στιγμή είναι μοναδική, και ότι πιθανότατα δεν θα νιώσεις ποτέ ξανά κάτι σαν αυτό.

Οπότε ναι. Σε φίλησα και το κράτησα.

Ήταν απλά μια συνηθισμένη μέρα, σε ένα μέρος όπως κάθε άλλο.

Αλλά μόλις δύο πόδια μακριά, ήταν, με τα πόδια να συρρικνώνονται και τα χέρια στα γόνατα, να κολλήσει τα μάτια της πάνω μου, πρόθυμη να σώσει για άλλη μια φορά τον κόσμο.

Για να σώσω τον κόσμο μου.

Για αυτήν, μπορώ μόνο (και πρέπει) να πω, ότι είναι ένα από αυτά τα άτομα που μπορείς να περάσεις μέρες, ή ακόμη και μήνες χωρίς να έχεις νέα της, και με τη σειρά μου, να είσαι πλήρως σίγουρος ότι με το πρώτο σημάδι βοήθειας, θα πήγαινα μέσα από θάλασσες, χώρες, και ακόμα και πολέμους να δανείσω το χέρι μου.

Έτσι λοιπόν εκεί ήμασταν και πάλι. Σαν να σταματάει ο χρόνος κάθε φορά που χωρίζουμε. Σαν να ήμασταν ακόμα εκείνα τα παιδιά, που έσπευσαν για ώρες τσάντες με σωλήνες καθισμένες σε οποιοδήποτε παγκάκι βλέποντας τα μεσημέρια να περνούν, μιλώντας και γελώντας για όλα, αλλά για το τίποτα.

Και για μένα, ξέχασα να γελάω για το τίποτα, και χρειάζομαι όλο και περισσότερο να το κάνω, ότι ξέχασα τι ήμουν, και αυτό έχει αλλάξει τόσο πολύ τη ζωή μου, αυτά τα ταξίδια για τον χρόνο είναι η ασφαλής συμπεριφορά εκείνη την εποχή που εγώ ήμουν χαρούμενος, και δεν ήξερα πόσο πολύ ήμουν.

Εκεί ήμουν, σαν τη σκιά του τι ήμουν, βλέποντας πώς ήταν ακόμα τόσο γεμάτη χρώμα, τόσο γεμάτη από αυτή την αθωότητα και την ευτυχία που είναι αδύνατο να μην διαπεράσεις μέσα σε λίγα λεπτά από το περιτύλιγμα μαζί της.

Επειδή κάποιοι άνθρωποι έχουν αυτό το χάρισμα. Το δώρο που αυτό που σπάει μοιάζει εντελώς ανέπαφο με την παρουσία Του.

Είχαν περάσει δύο ώρες και μέχρι τότε, δεν ήταν πια ένα συνηθισμένο μέρος. Ήταν μια βόλτα στα σύννεφα με τον ουρανό να μαστίζεται από πιο όμορφα αστέρια που φαντάζεστε. Δεν υπήρχε χώρος, δεν υπήρχε χρόνος, ούτε καν ένα χθες ή ένα αύριο. Μόλις επιστρέψαμε εκείνα τα δύο παιδιά χωρίς ανησυχίες που πήραν τη ζωή τους στο γέλιο.

Αυτή, που με ξέρει όπως κάθε άλλον, άφησε τον χρόνο να περάσει χωρίς να ρωτήσει γιατί ήταν εκεί. Το μόνο του μέλημα ήταν να με βρει, να βγω από εκείνο το κρυμμένο μέρος όπου έμεινε ο αληθινός εαυτός μου. Ο παλιός μου εαυτός.

Ό, τι δεν ήξερε, από τις δύο ώρες, είχε μείνει πάνω από μία ώρα και πενήντα εννέα λεπτά. Γιατί μετά το πρώτο βλέμμα, και το πρώτο χαμόγελο, ήρθε εκείνη η αγκαλιά. Με αγκάλιασε τόσο σφιχτά, που όχι μόνο άλλαξε εντελώς το σκηνικό, αλλά με έκανε να ρίξω μια ανάσα από εκείνους που σε ελευθερώνουν από ό, τι περισσεύει, και σε γεμίζουν με ό, τι σου λείπει τόσο πολύ.

Ήταν τέτοια μαγεία, όπως η δύναμή του να με κάνει να ξεχάσω, που πριν το ξεχάσω εντελώς, του είπα μόνο ένα πράγμα:

- Έχω ′′ Πράγματα να σου πω

Χαμογέλασε, κράτησε το χέρι μου, και μια φορά τόσο γλυκό που σχεδόν μπορούσα να το γευτώ, μου είπε:

- Το ξέρω. Αλλά μη βιάζεστε, γιατί δεν πάω πουθενά.

Έχεις τα πιο όμορφα μάτια στον κόσμο.

Ναι, ξέρω ότι ακούγεται σαν φράση που σου έγινε. Σε έναν από αυτούς που τους λένε να καλύπτουν κενά όταν κάποιος θέλει να κερδίσει κάποιον άλλον.

Ξέρω ότι δεν με πιστεύεις

Ξέρω, ότι στις μέρες μας δεν πιστεύεις κανέναν που σου χαϊδεύει τα αυτιά με λέξεις που θεωρείς έρημο.

Ότι τα παράτησες. Που αδυνατείς να πιστέψεις στην αγάπη, γιατί έχεις στοιχηματίσει μέχρι την τελευταία σταγόνα σε αυτήν, και κατέληξε να σου κλέβει τα πάντα μέχρι να αφήσεις μια τεράστια τρύπα για να γεμίσεις.

Αγαπούσες τον εαυτό σου πολύ λιγότερο από όσο θα έπρεπε. Εκείνο το κορίτσι που έφαγε τον κόσμο, τώρα περπατάει ύποπτα και αποφεύγει όλα τα βλέμματα που θέλουν, ή επιδιώκει να μπει στη γωνία όπου κρατά τα κλειδιά που ανοίγουν τις πόρτες πίσω από τις οποίες κρατά με υποψία το καλύτερο του εαυτού της.

Οι ανασφάλειες σου, τα κόμπλεξ σου μεγάλωσαν, και ο φόβος σου να σε ληστέψουν ξανά χαμόγελα που είναι τόσος καιρός να συνέλθεις.

Επειδή ξέρω ότι είσαι μέσα σε αυτό, σε εκείνη την τιτανομαχία για να πάρεις πίσω τη λάμψη σου. Αυτός που μένει να περιμένει να χαρίσει και να επιπλέει όλη αυτή την ομορφιά που ζει μέσα σου, και τόσο καλά μεγεθύνει και συμπληρώνει εκείνη που δεν έχεις αποτύχει ποτέ να έχεις εξωτερικά.

Όσο θα σε αγαπάς, μην ξεχνάς ποτέ ότι είμαι εδώ για λίγο καιρό. Και εδώ θα είμαι να σου υπενθυμίσω την αξία σου, και αυτό που δεν έπρεπε ποτέ να σταματήσεις να πιστεύεις ότι είσαι.

Επειδή, ακόμα και εκτός, είσαι ακόμα όμορφη. Είσαι ακόμα το πιο γλυκό πράγμα ακόμα και στην πικρή στιγμή.

Θα πιστέψεις ξανά, θα αγαπήσεις ξανά τον εαυτό σου και θα αγαπήσεις ξανά. Γιατί, παρόλο που το ξέχασες, δεν μπορείς να είσαι αλλιώς.

Γιατί είσαι απλά το φοβισμένο κορίτσι που μάχεται τη μεγαλύτερη αντίφασή της: Να θέλεις, και όχι δύναμη.